diumenge, 26 de febrer de 2012

LES PRÀCTIQUES FRAUDULENTES DE LES PLANES DE REVENDA D'ENTRADES


Dijous 23 de febrer al vespre el canal de televisió anglès Channel4, en el seu programa "Dispatches", emet el documental "The Great Ticket Scandal" del periodista Morland Sanders. Tracta sobre les planes a internet de revenda d'entrades de esdeveniments (concerts, esport, teatres, etc.). 

Mesos endarrera, el 18 de maig, la periodista Tara Evans publicava un article al portal financer ThisIsMoneyCoUk on s'indicava que les planes de revenda a internet compraven les entrades que els particulars posaven a la venda a la seva plana amb la intenció d'inflar els preus, mitjançant els seus treballadors amb targetes de crèdit de la propia empresa. Treballaven de manera coordinada amb grans revenedors tradicionals per quadrar els preus.
El documental afegeix la dada que alguns promotors de concerts han emprat aquestes planes per desviar grans paquets d'entrades, en comptes de vendre-les directament per taquilla, per obtenir-ne més marge de benefici.

Des de començament de temporada estem fent seguiment de la revenda d'entrades al Camp Nou i, cercant per internet, hem trobat planes com EntradasBarcelonaCom, TengoEntradasCom, SpainTicketBureau, TicketBisCom i les dues anomenades al documental SeatWaveCom i ViagogoCom. Aquesta darrera genera especialment polseguera en relació amb el Barça donat que l'actual president, en Sandro Rossell, va declarar en una entrevista el 20 de gener del 2010 al diari Expansión que n'era propietari de prop el 5% de les accions.

Com ja hem publicat, arran del partit d'anada de vuitens de la Champions League, dies després del sorteig de la UEFA van sortir una quantitat important d'entrades a la venda, en vam comptar al voltant de 1.500, quan pels canals oficials no en sortirien
més de la meitat tres setmanes després. Els preus d'aquestes entrades solen ser estranyament homogenis, agrupades per zones, amb increments d'entre el 40 i el 100% sobre el preu de venda oficial. Al mateix temps es poden trobar una petita porció d'entrades disperses que tenen preus desorbitats (per sobre el 300% d'increment, arribant als milers d'euros). Aquesta distribució coincideix doncs exactament amb el que descriu el documental.

Com a socis del Barça ens agradaria que s'aclarís la gestió que es fa de les entrades de taquillatge. Independentment de la Directiva que tinguem, donat que aquest és un fenòmen que creiem que es va iniciar ja fa anys paral·lelament a l'aparició d'aquesta mena de planes d'internet. Actualment sembla evident que el Club hauria d'explicar, o si cal investigar, com hi arriben aquests paquets d'entrades dels esdeveniments del nostre equip.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada