dijous, 29 de desembre del 2011

RESUM DE L'ANY: QUÈ HEM ACONSEGUIT.

A mitjans d'abril vaig crear el grup obert de facebook de "Seguiment de la Llista d'Espera d'Abonaments al Camp Nou" donat que, descontent amb com havia anat el procés de regularització, ratificació i publicació de l'ordre per cada Inscrit de la Llista d'Espera, no vaig trobar-ne cap de similar. Actualment te 120 membres, dels quals tres quartes parts manifesten ser Inscrits, amb el que constitueixen l'1% dels socis que esperen abonament. 

Al juliol vam crear el grup tancat de facebook d'Inscrits a la Llista d'Espera d'Abonaments al Camp Nou per tenir un espai on opinar amb llibertat i endegar propostes. S'hi han afegit, demostrant prèviament la seva condició per donar-ne credibilitat, uns 40 membres. 
A l'estiu vam anar darrera de la possible desaparició dels paquets d'entrades, donat que des del Club no se'n deia res i des de l'OAB marejaven la perdiu, que finalment, encara que tard, van sortir a la venda. 
Hem fet dos escrits, subscrits per la majoria dels membres del grup, que hem adreçat a la Directiva amb observacions, queixes i propostes al voltant de la gestió de localitats i abonaments. Portaveus del grup s'han entrevistat amb el Síndic del Soci i el Gerent de l'Àrea Social. Hem incidit de forma important, com ens han reconegut els Gerents del Club, en que els Inscrits tinguessin la opció de restar un any més en espera si no recollien un dels abonaments disponibles. 

Les nostres peticions són:
- que els socis puguin conèixer anualment la utilització que es fa de les localitats del Camp Nou, amb informació i números exactes (localitats, abonats, patrocinadors, compromisos, tour-operadors, etc.) no com s'ha fet la darrera dècada,
- que hi hagi una transparència real de la Llista d'Espera fent-la pública, després de cada procés de ratificació, per número d'ordre i clau de soci, amb el que, per molt que el Departament Jurídic es passi anys donant-li voltes, no es vulnera la protecció de dades personals,
- adopció de mesures en tots els àmbits d'ús de les localitats de l'estadi per aconseguir un volum de seients com a mínim de 800 anuals per lliurar-los a la Llista d'Espera i mantenir, d'entrada en el mandat de l'actual Directiva, un temps d'espera al voltant dels 10 anys. Cal recircular els abonaments a Barcelonistes de sentiment, com passava en els durs anys 70's i 80's, i evitar el classisme d'abonats a cop de talonari des del mercat paral·lel o engreixar el marge de maniobra de tour-operadors, patrocinadors i compromisos a expenses que es continuï reduint la proporció d'abonats.
- conservar els avantatges i descomptes que gaudien els socis no-abonats els darrers anys, i millorar-los davant dels que s'apliquen o s'apliquin a d'altres col·lectius emergents o nou-vinguts. Fins a que un Inscrit no assoleixi la condició d'abonat ha de poder gaudir-ne de proporcionals als que tenen els abonats i mai d'inferiors dels de cap altre grup preferent. 

Vam iniciar el camí sense gaires pretensions, amb el que estem prou contents del que hem aconseguit. Hi han però coses que ens han sorprès. No tenim cap queixa de la Directiva i Gerents del Club, tot i que no estiguem d'acord en com s'han fet algunes coses, reconeixent que ara si que s'han fet, i potser d'algunes que sospitem que es faran en endavant. 

El que ens ha sobtat més és haver de muntar una iniciativa com aquesta per agafar força i fer-nos sentir al Club en l'època del 2·0. La comunicació del Club amb el Soci és igual que fa dos anys. Els mitjans de comunicació majoritaris, que s'emplenen de fomentar la participació d'oients i del "poble", no s'han fet gens de ressò ni dels nostres comentaris o informacions ni propostes. Hi ha un estrany silenci al voltant d'aquest tema. Esperem que no sigui per respecte, per no dir por, als efectes derivats o, pitjor, per la implicació de tots plegats en un pastís com aquest, com a patrocinadors i/o compromisos. La irrupció de moviments com ConsultaQatar, Associació de Defensa del Soci, etc. pot haver influenciat en la manera d'abordar-ho i ens ha tallat recorregut. Alguns col·lectius ens han manifestat el seu reconeixement per la nostra iniciativa, però com a grup restarem al marge d'altres moviments centrats en l'objectiu que ens ocupa.

Fa dos mesos que hem creat aquest bloc, que han visitat 806 usuaris en 1.630 visites havent-ne fent 3.620 visualitzacions de planes. Així doncs, seguirem entretenint-nos fent arribar la informació que els periodistes haurien de conèixer i difondre, i no repetir a cada entrevista les mateixes preguntes, obtenint les mateixes respostes difuses, i sorprendre's amb dades que poden trobar a les hemeroteques.
Els socis e inscrits que en cerquin informació la trobaran al nostre bloc, i als que vulguin moure's i fer conèixer el seu malestar per que porten anys i mandats esperant un abonament i no en veuen l'aigua clara els animem a afegir-s'hi. 

Bon Any Nou i que la regularització del cens ens porti un grapat d'abonaments pel primer miler d'inscrits que esperen des de fa set anys.

7 comentaris:

  1. Totalment d'acord en tot, i en especial la expressió "extrany silenci". Em pensava que era alguna paraonia meva, però veig que és un pensament generalitzat.

    Ànims altre vegada, i des d'aquí us anirem llegint i ajudant en el que sigui necessari.

    Bon 2012 a tots.

    ResponElimina
  2. Personalment em sap greu que un tema social d'importància estigui tenint nul interès per part dels mitjans, i el poc que se n'ha parlat, sigui evitant qualsevol comentari crític constructiu com els que ha anat fent el nostre col.lectiu, suposo que un dia ho entendré millor, si m'ho expliquen, és clar.

    Bé, bon any nou.

    ResponElimina
  3. Als mitjans no els interessa això. No afecta a la vessant esportiva ni econòmica. Només a una petita part de socis, i això no interessa a quasi ningú, malauradament...

    ResponElimina
  4. El senyor Rosell i la seva junta ja han iniciat el més semblant a un procés d'entrega d'abonaments als inscrits a la llista d'espera i en aquest sentit tenen la consciència molt tranquil·la. La seva promesa electoral l'han complert. Ara si això esdevé en un temps d'espera de 70 anys els hi fot...

    Intentarem ser optimistes en aquest nou any, fer-nos escoltar una mica més i mirar de crear pressió a l'entorn. Potser no aconseguirem grans coses, però al menys que sentin la nostra presència intimidatòria.

    ResponElimina
  5. Hola,

    algú em pot explicar aquest paràgraf que no entenc:
    "A l'estiu vam anar darrera de la possible desaparició dels paquets d'entrades, donat que des del Club no se'n deia res i des de l'OAB marejaven la perdiu, que finalment, encara que tard, van sortir a la venda."

    Jo també estic a la llista d'espera

    Gràcies

    ResponElimina
  6. Es refereix als paquets d'entrades que el Club posa a disposició dels socis i aficionats per veure 3, 6, 9 o 12 partits de Lliga (a escollir), sense un seient fix al Camp Nou i sense incloure el partit davant el Madrid, amb uns descomptes importants respecte si es compren individualment les entrades.

    ResponElimina
  7. Pero no es va fer el periode de venda exclusius per a socis, va sortir a la venda per a tot el mon, amb el que la capacitat del soci per triar es redueix molt i molt.
    Pocs privilegis ens queden als socis que pagem la quota anual amb el cor...

    ResponElimina