diumenge, 29 de gener del 2012

SEGUIMENT DE LA DISPONIBILITAT D'ENTRADES DELS 4ts DE COPA DEL REI

Donat que des del Club no s'ha atès la petició del nostre col·lectiu que es fes pública la distribució d'usos dels seients del Camp Nou (abonats, Club, taquillatge, compromisos, patrocinadors i tour-operadors) hem començat a estudiar-ho pel nostre compte. Hem constatat la especial rellevància de Viagogo, per l'antelació davant la resta i el volum d'entrades que gestiona, entre els canals alternatius de compra d'entrades. No hi tenim cap interès en particular, coneixedors de la controversia que aixeca en alguns àmbits, però és un referent obligatori si es vol estudiar la realitat de la venda d'entrades dels partits del Barça al Camp Nou.
 
Des de la pre-temporada estem fent-ne un seguiment de com funciona.
Començant a l'estiu pel Clàssic de tornada de la Supercopa d'Espanya (on ja vam apreciar alguns detalls curiosos que ens van sobtar),
a començament de setembre dels partits de Lliga (procés obert alhora per tothom, socis i no-socis), i posteriorment dels partits que han anat concretant-se segons el calendari.

El 23 de desembre passat es va sortejar a la RFEF l'ordre de les rondes restants de la Copa del Rei (8ns, 4ts i semifinals). El 12 de gener el Barça es classifica per 4ts, amb el que es confirmava l'eliminatòria amb el Madrid.  

Viagogo, 14/01/2012 16:00h
Menys de 48h després van sortit a la venda a Viagogo unes 2.700 entrades pel Clàssic de tornada al Camp Nou d'aquesta eliminatòria. Els preus estaven majoritàriament entre el 40 i 70% més cars que directament del Club , tot i que es podien trobar algunes Tribunes a preus desorbitats per sobre els 5.000€. La venda d'entrades oficial per la web del Club no començaria fins tres dies després, el dimarts 17 a les 10:00h, i pel que vam poder observar amb una quantitat similar a la dels partits de Lliga a començament de temporada (al voltant de 2.000).

El dia abans del partit es va informar oficiosament pels mitjans de comunicació que el Club havia posat a disposició pel canal oficial les entrades alliberades per Seient Lliure. Cinc hores abans del partit Viagogo va exhaurir les entrades, mentres que al canal oficial encara hi havien unes 200, però que semblaven variables (com si encara es nodrís del Seient Lliure)
 

En Jordi Cardoner, Vicepresident de l'Àrea Social, entrevistat al Club de la Mitjanit de Catalunya Radio manifestava que pel Club era més rendible assignar els abonaments no-renovats a taquillatge que a nous abonats donat que se n'ingressava quatre vegades més.
Creiem que és un greuge aquesta situació, per la que no sembla haver-hi gaires diferències amb l'anterior Directiva, quan repartint aquests seients entre taquillatge gestionat directament pel Club i la Llista d'Espera es podria ingressar més que amb el model actual i donar resposta als socis que esperen abonament des de fa molts anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada