dimarts, 8 de novembre de 2011

TOUR-OPERADORS, PATROCINADORS I COMPROMISOS

24/10/2011 Sónia Gelmà citant fonts del club al Tu diràs de RAC1, "Hi ha un paquet de 3.500 entrades que van cada cap de setmana, o cada vegada que hi ha partit, als tour-operadors, es a dir per vendre a turistes".

Pels nostres càlculs gairebé són la meitat dels seients lliures, treient els dels abonats, les entrades per taquilla i els espais d'ús específic.

Un dels fronts d'actuació a l'inici de l'època Laporta era apujar l'assistència al Camp Nou. Aleshores ja feia anys que el club no lliurava abonaments als socis que en demanaven. Potser, tot i que abans ja es destinaven seients a tour-operadors, això va suposar una augment del flux d'entrades per aquesta via per assegurar-ne la venda i l'assistència al camp.

Econòmicament pel club surt més a compte un tour-operador que un abonat, només comptant a preu d'entrada com el de les taquilles, donat que ingresses el més de 75% de descompte que tenen els abonats. Però són tants cales com per justificar-ho? Qui determina el preu final de venda? Se'n treu tot el benefici possible?

Cada cop més es senten comentaris a tot arreu, socis, premsa, tertúlies, etc., sorprenent-se de l'alta afluència de "guiris" al Camp Nou. Fins i tot de veure a la venda entrades en zones turístiques de sol, platja i paella (zones turístiques de masses). Parlant d'ambient i animació, són gent apàtica, descol·locada i que només cerquen fer-se la foto amb el camp de fons.

Donat que el Barça no és una societat esportiva, el propietari del club són els socis. Amb el que, excepte per exigències de la UEFA com la reserva d'una porció d'aforament, el primer destinatari dels seients haurien de ser els socis i no s'hauria de reduir la proporció d'abonats havent-hi gent que n'espera. No és justificable que es comprometin seients abans que el soci en tingui opció d'adquirir-los, sigui quina sigui la forma en que s'ofereixin.

4 comentaris:

  1. Ara! Amb el que ara ingressem de Qatar ja no hauriem de dependre d'aquestes entrades. Hauriem d'anar a reclamar el nostre dret com a propietaris del club a tenir un seient al camp.

    ResponElimina
  2. Ja ho he comentat en alguna entrada del blog, crec que és millor fomentar el barcelonisme entre la canalla (i no tanta canalla) que sent els colors fins al punt de plorar d'alegria pels triomfs i de tristor per les derrotes, bé, esperem que aquesta junta amb els diners de Qatar i el respecte cap al soci que sempre han pregonat redueixin les localitats a tour operadors i que els guiris que trobin una entrada siguin els afortunats i no siguin els socis a la llista els que es sentjn afortunats quan els "toca" un abonament.

    ResponElimina
  3. Totalment d'acord amb el Lluís, de fet considero que és concretament en aquest punt on hem de pressionar més al Club. Sempre presumim que el Barça és un club dels socis, doncs ara és el moment de demostrar-ho, prioritzant les localitats pels socis incrists a la llista d'espera i no pas els guiris que nomès volen fer-se la fotos desde tots els angles possibles de l'estadi.

    ResponElimina
  4. El Camp Nou s'està convertint en un "parc d'atraccions"....

    ResponElimina