No estem en contra d'una Directiva que ha regularitzat la Llista d'Espera d'Abonaments. Però no volem que, com va passar amb l'anterior, un primer gest es dilueixi la resta del mandat deixant abandonada la re-circulació dels abonaments cap als socis que amb paciència els esperen.
No estem en contra dels abonats/des, seria tirar-nos pedres sobre la teulada que volem que ens aixoplugui, però fa ràbia que es desaprofitin i es pugui mercadejar per benefici propi amb un bé tan preuat.
No estem en contra d'altres usos dels seients, sempre que s'asseguri que existeix un procés just i fluid que permeti en un temps raonable que els socis que vulguin disposar d'un abonament en tinguin.
Els darrers anys sembla que cap a uns 4.000 abonaments han passat a "nous socis", pel mercat ocult a preus prohibitius?. Qui pot pagar-ne aquest preu és molt probable que vulgui rendibilitzar-lo, només sentimentalment?.
Fins ara no s'ha conegut que en el mateix període s'havien retornat al club 1.800 abonaments, què se n'ha fet?.
Amb aquests abonaments s'hauria liquidat la Llista d'Espera si s'haguèssin anat atorgat als inscrits, en bona part els 5.866 d'abans de novembre de 2010 que van quedar després de la regularització.
D'acord que el club té més socis que no pas l'aforament que permet l'estadi, però no és menys cert que dels 85000 socis sense abonament, només 8000 han exterioritzat la seva intenció de convertir-se en abonats fent l'inscrpció a la llista d'espera.
ResponEliminaTambé és cert que hi ha un "mercat negre" al voltant dels abonaments/seïents. D'una banda el soci abonat quan es vol desferdel seu abonament, habitualment ho fa en una de les tres opcions següents:
1- venent-lo al millor postor
2- llogant-lo per compte propi
3- posant-lo en mans de xarxes que es dediquen al mercadatge dels abonaments
No és res en contra dels abonats, ells en treuen el millor profit possible als seus abonaments, el responsable és el club, doncs no posa mecanismes per a que aquestes situacions no es puguin donar, ben al contrari, ja que donen localitats lliures de compromisos (socis i patrocinadors) als tour operadors, fent que el Camp Nou sigui una atracció turística més de la ciutat en comptes de que sigui un estadi ple de sentiments barcelonistes de cor. Es pensen les diferents directives que han anat passant que un estranger anima igual que un barcelonista de cor?, ells potser sí ho pensen però jo puc afirmar que no, he hagut de compartir grada tot sovint, i la sev a màxima preocupació és fer-se la foto en aquest o en aquell angle.
Penso que si els abonaments recuperats en tots aquests anys haguessin anat a la llista, hores d'ara aquest blog, els grups del facebook i la llista en sí no tindríen sentit.
Finalment remarcar que si es donen abonaments als tour operadors per aconseguir més ingressos, ara la junta hauría de tallar aquesta font d'ingressos i donar aquestes localitats als propietàris sobirans del club, els seus socis, doncs ara tenim Qatar Foundation que aporta uns ingressos que fan que la venda d'entrades als tour operadors ja no sigui necessària.
Està clar que la llista no avança perqu'abonat actual es resisteix a retornar l'abonament al club, i també és evident que no ho retornan perque em podem treure benefici econòmic...La solució està en mans del club, buscant solucions per acabar amb "el mercat paral.lel" i aconseguir una rotació efectiva en els abonaments entre els socis realment interesats en anar a l'estadi cada partit.
ResponEliminaMentre no hagi un canvi de paradigme, als socis no abonats no ens queda un altre que denunciar la situació i veure setmana rere setmana com es revenen els abonaments iles entrades, que sens neguen a nosaltres, a la mateixa porta de l'estadi
Hi ha una cosa clara: unes 14.000 entrades a cada partit van per compromisos del club i 2.000 a la taquila (la resta, 82.000 són abonaments). D'aquestes 14mil entrades per a compromisos s'haurien de retallar a la meitat i convertir-les en abonaments ja que el soci és el propietari del club, no els seus inversors.
ResponEliminaSegon, és molt fàcil parlar d'ampliació de la zona general però això voldria dir mesos i mesos dobres per retirar l'actual marquesina de tribuna, desmuntar video marcadors, llums i la zona de periodistes,... el club ho pot afrontar? No seria més facil apujar les grades de gol i deixar la tribuna per més endevant (recordem que les ampliacions del Camp Nou an passar, primer, per fer una tercera graderia i, més tard, la zona general que de primeres no tenia seients (igual que el gol baix).
Per tant trobo que el camí a seguir és retornar la sobirania del club als qui, per estatuts i sentiment, els hi pertany: als socis.
Després surt el senyor Jordi Moix i comenta que l'ampliació nomès es durà a terme si hi ha una demanda sólida. Els 9.000 socis incrits a la llista d'espera no som suficients o què?
ResponEliminaA més, diu que s'ampliaria en posicions molt allunyades al terreny de joc, el que en definitiva seria ampliar la tercera graderia de la tribuna. Què passa, la zona de general no està elevada? Doncs si es factible que així sigui al lateral, també ho és a la tribuna.
Jo vull un abonament al Camp Nou, me's igual que estigui adalt o abaix. Tinc més dret a gaudir del millor Barça de la història, que els turistes que compren les entrades a aquestes agències (es parla de fins a 5.000 localitats venudes a agències extrangeres). Evidentment, al Club els hi interessa més el ticketing que la possibilitat que un culer de socarrel tingui un abonament. Tant sols hem de veure com és més car un paquet d'entrades de 9 partits de Lliga que el preu de l'abonament complet de temporada. Lamentable!
Els socis de la llista hauriem de tenir un "paquet especial de entrades" exclussiu pels de la llista d'espera a preus més econòmics que els paquets d'entrades de 6, 9, 12... I hauria de ser un paquet de entrades full, és a dir, per a tots els partits del camp (si volen, menys contra el Real Mandril, que ja ens coneixem). El paquet hauria de representar un descompte de prop d'un 80% per partit respecte el preu de les les entrades.
ResponEliminaEL club es propietat dels socis, no les multinacionals. Les entrades i els seients per als socis. Ja està bé.